sposób na opuchnietę stopy
ciąża mama

Sposób na spuchnięte stopy

Wiele kobiet w ciąży skarży się na spuchnięte stopy, które utrudniają chodzenie. Jak sobie z nimi poradzić? Poznajcie co mi ułatwia sprawę :).

Dobre obuwie to podstawa

Jeśli czytałyście choć jeden poradnik na temat ciąży, na pewno trafiłyście na informację, że stopy w trakcie ciąży zwiększają rozmiar (to za sprawą zmiany wagi, zatrzymania wody w organizmie oraz hormonu relaksyny, który rozluźnia więzadła). Dlatego też zazwyczaj w połowie ciąży czeka nas zakup nowego- większego obuwia. Czasem jest to obuwie o jeden rozmiar większe a czasem nawet o dwa! Kupując buty niestety musimy mieć na uwadze, że pewnie posłuży nam przez najbliższe kilka miesięcy a potem będzie za duże ;(, ale to też może być idealna wymówka, żeby zaszaleć i kupić najmodniejszy model danego sezonu!

Ja poza problemem z za małym rozmiarem butów miałam jeszcze inny – ból stóp przy chodzeniu po domu w pantoflach. Jak sobie z tym poradziłam? Zaufałam butom z profilowaną wkładką.

Po pierwsze buty z profilowaną wkładką mają większą tęgość dzięki czemu opuchnięte stopy nie są uciskane.

Po drugie profilowana wkładka wymusza inne ułożenie stopy i chodzenie w tego typu butach przynosi ulgę.

Po trzecie – choć te buty nie są najpiękniejsze, od kilku sezonów są modne i mogłam sobie pozwolić na klapki po domu oraz klapki do chodzenia np na zakupy.

Przy okazji mam dla Was jedną radę :).

Na rynku możecie znaleźć wiele firm oferujących tego typu buty. Kupując buty kierujcie się nie tylko ceną (albo modą na daną firmę) ale głównie tym z czego są zrobione klapki. Dlaczego? Jeśli weźmiemy pod uwagę samą podeszwę, możecie znaleźć zrobioną z korka (prawie 100%, takie mają Birkenstocki), z tworzywa korkowego (czyli korka zmieszanego z chemią) lub z syntetycznej pianki. Korkowe podeszwy są antybakteryjne i można je myć wodą z mydłem, więc na pewno długo posłużą. W przypadku tworzywa korkowego, po jednym umyciu tworzywo zaczyna się kruszyć i nie jest już tak przyjemne dla stóp. Piankowa podeszwa mogłaby się wydawać najlepszym rozwiązaniem bo łatwą ją umyć – ma jednak swoją wadę – jeśli macie problemy z poceniem, możecie mieć problem ze ślizgającymi stopami :).

Domowe sposoby na spuchnięte i zmęczone nogi w ciąży

Wprawdzie blog skupia się głównie na gadżetach, które mama/ kobieta w ciąży może wykorzystać w swoim życiu. Czasem jednak „przemycę” dla Was rady albo pomysły, na które trafiłam wśród moich znajomych.

Problemy z opuchlizną i zmęczonymi stopami często można zwalczyć poprawiając krążenie. Krew krążąc usuwa wszystko co powoduje dyskomfort. Jak poprawić krążenie? W każdym poradniku piszą o leżeniu ze stopami powyżej poziomu serca. Jest to sposób, ale ja nigdy nie miałam czasu i ochoty leżeć w takiej pozycji. Spacery i basen też są świetnym rozwiązaniem.

Są też maści, które mogą działać lub nie. W moim przypadku najlepiej się sprawdził się stary sposób biegaczy :). Biorąc prysznic polewam łydki/ uda na zmianę gorącą, letnią, zimną, lodowatą wodą – tak że poczuję, jak krążenie się zwiększa w nogach ( specyficzne delikatne mrowienie). Po kilku minutach takiego prysznica czuje ogromną ulgę ;).

A Wy, jakie macie sposoby na spuchnięte stopy w ciąży? Podzielcie się nimi w komentarzach!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *